Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


A pihentető alvás

2012.06.06

 

almodozas_640.jpg

 

1.: Minden nap körülbelül ugyanabban az időben menj el aludni, és kelj fel. Még hétvégenként is. Csak gondolj bele milyen kábult és nehézkes vagy egy-egy hosszú lustálkodás után.
 
2.: Vacsorára ne egyél sok és nehéz ételt. A testednek pihenésre, nem pedig emésztésre van szüksége. (Hozzá tenném, hogy az az egészséges, ha este 6-7 óra után már nem eszik az ember)
 
3.: Lefekvés előtt tölts el egy kis időt azzal, hogy lazíts. Nem fogsz tudni aludni, ha az agyad még mindig zakatol. A televízió és az olvasás a lehető legrosszabb, amit tehetsz. Miért? Az esti TV nézés, ha nincs fény, rongálja a szemed. Az esti olvasás szintén.
 
4.: A hálószobád legyen hűvös, és rendszeresen szellőztesd. Helyezz egy tál vizet a radiátor közelébe, ha a fűtés be van kapcsolva, hogy pára kerüljön a szoba levegőjébe. Ez a bőrödre is frissítő hatással lesz.
 
5.: Napközben mozogj annyit, amennyit csak tudsz, de ne későn éjjel. Ahoz, hogy jól tudj aludni, fontos, hogy fizikailag is fáradt légy.  Ajánlott a napi minimum 30 perces testmozgás.
 
6.: Égess nyugtató olajat a szobádban, vagy csöpögtess egy pár cseppet a párnádra. Próbáld ki a levendulát, vagy a kamillát.
 
7.: Sose használj altatókat, mert a szervezeted könnyedén rászokik az ilyesmire. Megihatsz egy bögre forró tejet, kis mézzel vagy ha ez bántja a gyomrod kereshetsz gyógynövényekből (kamilla, macskagyökér) készült teát. Igyekezz ne sok teát, kávét inni dél után.
 
Tipp: A kamillatea nyugtató hatású. Segít enyhíteni a szorongást és a feszültséget. Emellett fájdalomcsillapító, gyulladáscsökkentő, görcsoldó, kiváló bőrápoló és antibakteriális hatású tea.
 
Hogy mindennap frissen ébredj!:
www.bpiece.eoldal.hu/cikkek/test-es-lelek/ebredj-fitten-.html 
 
 
 

 

Elérhetőség


Archívum

Naptár
<< Június / 2017 >>

Statisztika

Online: 1
Összes: 50333
Hónap: 719
Nap: 15